Hong Kong’da gösteri alanları boşaltılıyor

Hong Kong’da iki aydan uzun süren demokrasi yanlısı gösterilerin ardından yetkililer kent merkezindeki protesto alanlarındaki barikatları kaldırıp bölgeyi boşaltmaya başladı.

Yetkililer, barikatların kaldırılmasından önce göstericilerin bölgeyi terk etmesi uyarısında bulunmuştu. Fakat bazı göstericiler eylemlerine devam edeceklerini söyledi.

Eylül ayında on binleri bulan göstericilerin sayısı birkaç yüze düşmüştü.

Yetkililerin protesto alanlarına girişlerinde herhangi bir gerginlik yaşanmadı. Göstericilerin de yetkililere direnmediği belirtiliyor.

Yetkililer göstericilere bölgeyi boşaltmaları için bugün yerel saatle sabah 9’a kadar süre tanımıştı. Sürenin sona ermesiyle beraber polis de bölgeye konuşlandı.

Daha sonra da görevliler polis eşliğinde barikatları toplamaya başladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.